Początki marki adidas sięgają lat 40 ubiegłego wieku, gdy przez braci Dassler, Rudolfa i Adolfa, otworzona została pierwsza fabryka produkująca obuwie tej marki w Niemczech. Od skrótu imienia drugiego z nich marka zyskała swoją nazwą adidas (Adolf - Adi - Dassler). Firma zajmuje się rozwojem i produkcją obuwia do biegania, asortyment dopełnia odzież funkcyjna, piłki oraz pozostałe akcesoria (piłka nożna, golf, hokej, koszykówka i inne), ze wszystkimi produktami osiąga niesłychany sukces i do dzisiejszego dnia jest mistrzem w swojej dziedzinie.
Obuwie do biegania adidas v łączy w sobie niebywałą ilość innowacyjnych technologii, takich jak na przykład adiPRENE, FORMOTION lub system TORSION, które wspomagają łączenie fazy odbicia i stąpania, tłumić wstrząsy podczas padania i zwiększają wytrzymałość i jakość podeszwy. To wszystko czyni z obuwia do biegania adidas wydajnego i bezpiecznego towarzysza dla wszystkich biegaczy.
Nie tylko słynne zwycięstwo Niemiec, całkowicie w adidasie, w finale Mistrzostw świata w 1974 roku wskazuje na wyjątkową relację marki adidas z piłką nożną. Buty piłkarskie tej marki, dzięki doskonałemu opracowaniu i właściwościom, są ulubionymi butami czołowych drużyn piłkarskich nie tylko w Europie, ale i na całym świecie.
adidas bez wątpienia należy także do hal. Na całym świecie najlepiej sprzedającym się modelem halowego obuwia jest adidas Power Stabil, wykorzystywany przede wszystkim w siatkówce, florbalu, piłce ręcznej czy squashu. Ta marka stoi również za najważniejszymi drużynami koszykowymi z całego świata.
Odzież funkcyjna adidas cechuje się wykorzystaniem nowoczesnych technologii, takich jak na przykład clima COOL lub WindStopper, które gwarantują termoregulację, a więc utrzymywanie stałej temperatury i odprowadzanie wilgoci z ciała oraz zwiększoną wytrzymałość na niekorzystne warunki atmosferyczne, wiatr i częściowo deszcz. Obok czysto funkcyjnej sekcji znajdują się także kolekcje adidas Originals i Style, które oferują modny i stylowy ubiór.
Do legend prezentujących markę adidas w świecie sportu należy na przykład Jesse Owens lub małżeństwo Zátopek, dziś to na przykład FC Chelsea, FC Bayern Monachium, FC Real Madrid lub wzór wśród piłkarzy Lionel Messi. Od początku 2016 roku czeską twarzą marki jest również Taťána Kuchařová ze swoim projektem Moich 5 km.