Od swoich prapoczątków, kiedy firma zaopatrywała bawarską pocztę w worki na listy, ich asortyment przeszedł niezliczoną ilością zmian oraz innowacji. Produkty Deuter ze względu na ich spolegliwość pokochało wojsko, następnie punktem centralnym produkcji stały się duże namioty, pod którymi skrył się na przykład cały Octoberfest. Już w latach 20 wyposażenie Deuter towarzyszyło wyprawie alpinistycznej do Pamiru i aż do lat 70 marka była głównym źródłem wyposażenia dla profesjonalnych alpinistów nie tylko z Niemiec. Momentem przełomowym było rozpoczęcie w 1968 roku produkcji plecaków nylonowych, które szybko opanowały rynek. Nie trzeba było długo czekać na kolejne innowacje i patenty, aby w latach 80 do zespołu Deuter dołączyli alpiniści i przewodnicy górscy, którzy od tego czasu pomagają w rozwoju nowych modeli. Dzięki temu wyposażenie Deuter jest przemyślane w każdym szczególe i maksymalnie użyteczne i spolegliwe dla swoich użytkowników.
Marka myśli nie tylko o alpinistach i turystach, ale również o rowerzystach, których plecaki wyposażone są między innymi w zintegrowany ochraniacz kręgosłupa. W 2006 roku Deuter dokonał kolejnego ulepszenia w postaci systemu SL Women’s Fit, który perfekcyjnie dopasuje się do węższych i delikatniejszych kobiecych pleców. I na tym nie kończy. Dzięki ciągłym innowacjom wciąż utrzymuje swoją pozycję wśród czołowych marek na rynku. Jest również członkiem grupy Bluedesign, która gwarantuje zrównoważoną produkcję produktów tekstylnych w zgodzie z naturą i z szacunkiem dla ludzi.