Sprawdzony model Salming Greyhound z ostatnich dwóch sezonów dostępny jest w nowej kombinacji kolorystycznej i niezmienionej jakości na ten rok. Możesz więc nadal oczekiwać, że nasz model klasy
premium zapewni Ci maksymalny komfort, ale jednocześnie dynamiczny materiał w warstwie amortyzującej będzie Cię kusił do biegania z niespodziewaną zwinnością.
Jak przystało na rasowe buty objętościowe, Greyhoundy mają szerszą i twardszą cholewkę, dzięki czemu nie będziesz czuł się skrępowany nawet wtedy, gdy Twoje stopy spuchną po przejściu większej
ilości kilometrów.
Ostatnia ważna cecha jest jednak najważniejsza dla wielu biegaczy - Greyhound może pochwalić się ponadprzeciętną wytrzymałością. Trwałe i wytrzymałe materiały, z których wykonano podeszwę środkową
i cholewkę, są idealnie uzupełnione wyjątkowo trwałą podeszwą zewnętrzną opracowaną przez włoską firmę Vibram.
W domu na asfalcie
Greyhound jest prawdziwym butem szosowym i to właśnie na tej nawierzchni najbardziej docenisz jego wydajność. Oczywiście nie trzeba się też obawiać biegania po niezbyt trudnej, naturalnej
nawierzchni, ale ze względu na wyższą i bardziej miękką amortyzację but nie nadaje się raczej na bardziej trailowe trasy.
Zaawansowany biegacz doceni
Chociaż model Greyhound jest bardzo dobrze amortyzowanym i wytrzymałym butem, szczególnie przydatnym dla początkujących lub cięższych biegaczy, jego prawdziwe zalety docenią bardziej zaawansowani
biegacze. Choć Greyhound to przede wszystkim wygodny but do wolniejszych wypogodzeń dla początkujących, bardziej doświadczeni biegacze z bardziej zaawansowaną techniką odbicia będą pod wrażeniem
dynamicznego zwrotu energii oferowanego przez aktywną amortyzację buta. Buty dla chartów mają neutralny bieżnik.
Do nieskończoności i dalej
Greyhound został stworzony do pokonywania długich dystansów na twardych nawierzchniach, a wszystkie jego funkcje zostały zaprojektowane z myślą o tym. Jednak dla wielu biegaczy aktywna amortyzacja i
zwrot energii sprawiają, że są one pierwszym wyborem w biegach na dystansie od 10 km wzwyż. Greyhound jest po prostu modelem o dwóch twarzach.
Konstrukcja buta i zastosowane technologie
Cholewka buta
Mniej znaczy więcej
Prosta, trójwarstwowa konstrukcja cholewki działa dokładnie tak, jak można tego oczekiwać od objętościowego buta szosowego - jest komfortowo szeroka i wysoka, a jednocześnie wystarczająco stabilizuje
stopę. Jednocześnie możesz polegać na jej trwałości, a podczas dłuższych biegów docenisz jej doskonałą oddychalność. 3-warstwowa konstrukcja kurtki Greyhound sprawia, że:
- Wewnętrzna bezszwowa wkładka minimalizująca tarcie i powstawanie pęcherzy na stopie
- twardsza warstwa środkowa z pianki EVA zapewniająca komfort i stabilność
- Zewnętrzna warstwa z mocniejszej siateczki zapobiegającej przedostawaniu się brudu do wnętrza buta i zapewniająca oddychalność
Mocowanie stopy jest niezbędne
Zapiętek - zapiętek w naszych butach został zaprojektowany w taki sposób, aby nie zwiększał wagi buta i nie wpływał na ogólne poczucie komfortu w bucie, ale jednocześnie spełniał swoją funkcję, czyli
stabilizował i utrwalał stopę w bucie.
Naturalny i efektywny ruch przedniej części stopy
Cholewka buta jest poszerzona w obszarze palców dzięki technologii TOE BOX, która zapewnia dużo miejsca na ruch przedniej części stopy, promując w ten sposób bardziej naturalny i efektywny ruch z
punktu widzenia biomechaniki.
Podeszwa środkowa - amortyzacja buta
Do 20% więcej energii w każdym odbiciu
Wysokiej jakości materiał Recoil+™ zastosowany w podeszwie środkowej pomaga amortyzować silne uderzenia stopy. W porównaniu z tradycyjną pianką EVA, lepiej absorbuje ona negatywne siły powstające
podczas kroku, a co za tym idzie, zwraca nawet o 20% więcej energii zużytej podczas odbicia. Pianka jest bardzo stabilna. Z łatwością wytrzymuje różnice temperatur, zachowując te same właściwości.
Dużą zaletą jest także jej trwałość. Właściwości biegowe buta nie zmieniają się mimo dużej liczby przebiegniętych kilometrów.
Podeszwa zewnętrzna - podeszwa buta
Komfort przy uderzeniu, skuteczność przy odbiciu
Technologia TGS 62/75° dzieli podeszwę buta na dwie części. Pierwsza część - od pięty do podbicia stopy - stanowi około 62% powierzchni podeszwy i została zaprojektowana z myślą o maksymalnej
stabilności i amortyzacji uderzeń. Jest ona oddzielona od drugiej części - przedniej części podeszwy - tzw. linią baletową, która biegnie wzdłuż podeszwy pod kątem 75°. Dzięki temu podziałowi but
wygina się dokładnie we właściwym miejscu, stymulując naturalne zgięcie boczne i przednie stopy. Przednia część buta została zaprojektowana w taki sposób, aby zapewnić maksymalną efektywność odbicia
podczas biegu.
Do 25% większa trwałość
Opracowana przez włoską firmę o tej samej nazwie, światowego lidera w produkcji podeszew, podeszwa do butów VIBRAM XS TREK zapewnia do 25% większą odporność na ścieranie niż tradycyjne podeszwy.
Jednocześnie ta mieszanka gumowa zapewnia bardzo dobrą trakcję zarówno na suchych, jak i mokrych nawierzchniach.
Parametry
Sport |
Bieg
|
Sezon |
2021 Q1
|
Typ nadepnięcia |
Neutralne
|
Rodzaj obuwia do biegania |
Treningowa
|
Typ nawierzchni – bieg |
Szosowa
|
Modyfikacja obuwia |
Przewiewna
|
Szerokość buta |
Standardowy
|
Tłumienie |
Wysoka amortyzacja
|
Spadek |
6 mm
|
Technologia |
TGS 62/75°
,
Toe Box
,
Vibram® XS Trek Evo
,
EVA
|
TGS 62/75°
Odległość od pięty do podeszwy stopy (62 % podeszwy) została zaprojektowana tak, aby zapewnić maksymalną stabilność i amortyzację. Obszar ten kończy się tzw. linią baletu, która kończy tę stabilizującą część pod kątem 75 %. Za tą linią baletu znajdują się natomiast buty wyposażone w materiał, który wspiera i stymuluje odbicie podczas biegu. Technologia TGS 62/75 zapewnia, że but zgina się dokładnie we właściwym miejscu tak, aby stymulować naturalne boczne i przednio-tylne ruchy stopy.
Toe Box
Obszar czubka jest poszerzony, dzięki czemu zapewnia o wiele większą elastyczność w poruszaniu przednią częścią stóp, wspierając tym samym ich naturalny i wydajny ruch z biomechanicznej perspektywy.
Vibram® XS Trek Evo
Nowa podeszwa Vibram® XS Trek Evo zapewnia jeszcze lepszą przyczepność w różnorodnym terenie i zwiększa jakość aktywności sportowych.
EVA
EVA (Ethylene Vinyl Acetate) jest najczęściej używanym materiałem amortyzującym w butach sportowych z kilku powodów:
• właściwości mechaniczne można łatwo modyfikować poprzez zmieszanie z innymi składnikami
• gęstość można zmienić, dodając do mieszanki różne ilości powietrza
• więcej opcji projektowania i kształtów z łatwiejszą i tańszą obróbką
• odmiany oferują różne opcje dla różnych koncepcji butów, indywidualnych preferencji i stylów biegania.